Spraya om fälgarna.

Ej modellspecifika frågor och diskussioner

Moderator: Styrelsen

Hype
Bil: Ingen
År: 2020

Spraya om fälgarna.

Inlägg av Hype » 26 okt 2014, 13:51

Tjena, jag tänkte ta och spraya om mina 17 tums orginal fälgar till min IS200
under vintern när vinterhjulen sitter på. Jag tror jag fortfarrande vill ha dom i silver. Eller hur blir dom svarta? / silvergrå?
Men då vill jag att den ska vara en riktigt stark silver färg som glänser som en pärla.

Biltema har ju, men vilka andra försäljare har bättre "kvalité" tänkte Mekonomens kristallsilver? tror ni det skulle passa? tack....

ice

Re: Spraya om fälgarna.

Inlägg av ice » 26 okt 2014, 14:52

Jag har tidigare köpt duglig färg på Swedol.
IS 200 Sport -99

Axzza
Bil: Lexus IS200 Sport
År: 2001

Inlägg av Axzza » 13 nov 2014, 19:59

Jag har precis lackat mina 17" originalfälgar med biltemas aluprimer, sedan deras svarta motorlack och därefter deras klarlack. Såklart fler lager per fälg och en noggrann blästring på samtliga fälgar innan :)
Har iofs bara kört två veckor med fälgarna nu men det ser jättebra ut än så länge :)

PontusL

Inlägg av PontusL » 02 feb 2015, 10:56

Jag fulrenoverade ett par Jaguarfälgar för "100 år sedan", se bilderna nedan. Biltemas fälgfärg var aningen för mörk i sin färg tycker jag, men i övrigt dög produkterna bra. Jag provade aldrig att tvätta dem med något superstarkt rengöringsmedel men jag körde med dem i flera vintrar utan att de tappade färgen. Det är förstås bäst om man kan blästra fälgarna innan lack men jag hade inte den möjligheten, jag slipade ned skadorna för hand och med trissa. Det blev riktigt bra, och absolut dugligt för en bruksbil.

Bild
Slipade av den gamla färgen så gott det gick;
Bild
Ett lager med Biltemas sprutspackel;
Bild
Några lager med Biltemas fälgfärg, och lite klarlack på det (färgskiftningarna är skuggor);
Bild
Färdigt;
Bild

Skriv svar