Ev. ny träff på Trosta Park nästa sommar

Moderator: Styrelsen

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Ev. ny träff på Trosta Park nästa sommar

Inlägg av P.Lindblom » 13 sep 2011, 23:28

Herman från Active Driving har hört av sig med en lista på grejer de skulle vilja ha åtgärdade på deras IS200. I utbyte mot att vi fixar detta får vi låna Trosta Park eller eventuellt Barkarby flygfält för en ny Lexus-träff nästa sommar.

Dessa punkter handlar det om:
  • 1. Montera LSD - Denna tar man lämpligtvis från en kvaddad IS200 med sportpaketet
    2. Bromsar låser fram, mer bakbroms - ABS är inte ett alternativ. Bromsverkan måste jämnas ut mellan fram och bak
    3. Elfläkt fungerar ej på rätt sätt, saknar reläer - Reläboxen är tom, märkte vi i somras. Sådana kan man också plocka från en kvaddad IS200.
    4. Fixa tankmätare
    5. Åtgärda eventuell läcka på ett av automatlådans oljerör
    6. Montera vinge på backluckan
    7. Montera huvudströmbrytare
Det mesta på listan borde relativt enkelt att lösa. Självklart står Active driving för delarnas kostnad, de vill bara att vi ska montera dem. Jag ställer gärna upp, har vi någon mer entusiast som kan tänka sig att meka med banbilen innan vintern kommer?

Användarvisningsbild
J.Andersson
Bil: Lexus LS400
År: 2000

Re: Ev. ny träff på Trosta Park nästa sommar

Inlägg av J.Andersson » 14 sep 2011, 10:43

Hade det inte varit för att jag bor så pass långt ifrån detta så hade jag gärna ställt upp. Men det är klart, går det att samordna mekniken med något annat skoj så kan jag nog ställa upp. Åker ju inte ca 60 mil enkel väg för att skruva några timmar, så kul är det inte :)

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom » 26 sep 2011, 09:18

J.Andersson skrev:Hade det inte varit för att jag bor så pass långt ifrån detta så hade jag gärna ställt upp. Men det är klart, går det att samordna mekniken med något annat skoj så kan jag nog ställa upp. Åker ju inte ca 60 mil enkel väg för att skruva några timmar, så kul är det inte :)
Jag förstår dig, det är tanken som räknas i alla fall :)

Daniel, som var med vid LOCS-eventet i sommar, och en mekaniker från Active Driving kommer att hjälpa till. De är angelägna om att få bilen redo till vintern, då de bland annat vill använda den till iskörning.

1G-FE

Inlägg av 1G-FE » 28 sep 2011, 13:03

Du har PM
Tidigare:
IS 200- 00
IS 250- 07
Nuvarande:
CT 200h- 12

ossar
Bil: IS300
År: 2002

Inlägg av ossar » 25 okt 2011, 21:59

Du har PM

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom » 14 mar 2012, 20:49

Förra helgen blev det brådis med räserbilen. Herman och Daniel på Active Driving ville hinna med åtminstone en iskörning den här vintern, men innan dess behövde den en diffbroms och utjämnad bromsfördelning mellan fram och bak.

Jag och Daniel hjälptes åt att montera diffen som plockades från en kvaddad IS200 Sport i Västerås. Förutom två stycken bultar som var väldigt bökiga att komma åt var det en lätt match.

Bild

Medan jag fyllde diffen med ny olja for Daniel iväg och konade en bit bromsrör som vi sedan använde för att montera bromsreduceringsventilen för de främre bromsarna.

Bild

Eftersom detta bestämdes med så pass kort varsel hann jag inte ens fundera på att kontakta er som erbjudit er att hjälpa till, men det blir säkerligen fler tillfällen, då det finns många fler önskemål om ändringar på bilen. Idag fick jag hem Jasons gamla sidospeglar som ska monteras så fort det finns tid.

Nu är det i vilket fall som helst klart att vi får lånd banan en dag igen för en ny Lexus-träff i sommar. Förra dök cirka 25 trevliga deltagare upp. Hur många kan tänkas vara intresserade i år?

Användarvisningsbild
J.Andersson
Bil: Lexus LS400
År: 2000

Inlägg av J.Andersson » 15 mar 2012, 19:11

Blir det en träff så kommer jag. Var ju väldigt trevligt förra gången.

ACobra
Bil: Lexus IS300 *Såld*
År: 2003

Inlägg av ACobra » 20 mar 2012, 00:31

Trillar med största chans in jag med om det inte skulle krocka med något annat :)

Skriv svar