Bluetooth/AUX adapter GS300 2000 NAV

GS 250 / GS 300 / GS 300h / GS 350 / GS 400 / GS 430 / GS 460 / GS 450h / GS F

Moderator: Styrelsen

Dennis2JZGE
Bil: Lexus GS300
År: 2000

Bluetooth/AUX adapter GS300 2000 NAV

Inlägg av Dennis2JZGE »

Tjena, har nyss gått med i gruppen och tänkte fråga om det är någon där ute som har eller tänker installera en bluetooth adapter i bilen.

Jag har en GS300 2000 med nav. har provat 701CTALXUSB002 som skulle fungera men det visade sig vare fel variant, skall jag prova denna 701CTALXBT001 istället?

För så som jag förstått det skall den ersätta original cd växlarens kontakt, men när det gäller lite mer pengar så ville jag fråga om någon/ra där ute som vet något som kan hjälpa mig med detta.

hela huvudsaken med detta är att jag vill ha kvar allt original, vill ha kvar nav:en och allt som finns, men ändå kunna spela musik via bluetooth, använder för tillfället en FM-sändare, men den har sina nackdelar såsom störningar i ljudet vid hög volym och ingen vidare ljudkvalité, vet detta då jag provat använda cd och det spelar på ruggigt bra för att vara en 20 år pärla.

tacksam för svar =)
Ompa
Bil: Lexus GS300
År: 2008

Re: Bluetooth/AUX adapter GS300 2000 NAV

Inlägg av Ompa »

Har tyvärr inte samma generation GS som dig, så kan inte ge dig ett adekvat svar.
Har själv dock testat FM-sändar-varianten i några äldre bilar jag ägt - och förstår verkligen ditt behov av att vilja uppgradera.

När jag snabbt googlade varianten du angav hamnade jag enbart på BRL / BraLjudIBil, utan några vidare referenser att kunna gå på. Du råkar inte ha någon av BRL:s fysiska butiker eller annan biljudsfirma inom räckhåll? Tänker mig att det enklaste för att besvara din fråga är att helt enkelt prova - och då kan ju ibland det enklaste vara att åka direkt till en butik och testa på plats (vilket jag gjorde en gång med en gammal Mitsubishi jag hade).
Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Re: Bluetooth/AUX adapter GS300 2000 NAV

Inlägg av P.Lindblom »

Jag har installerat GROM-enheter i ett antal bilar, utan några som helst problem. Senast i lördags monterade jag en i en IS 250 -06.

Dessa fyra varianter ska fungera i din bil: https://gromaudio.com/store/all-toyo_lex3_.html - Jag skulle föredra den som heter TOYOU3, för att ansluta telefonen via USB och därmed ladda den samtidigt. Denna ansluts till ingången för den externa CD/MD-växlaren, precis som den du testade. Vad var problemet med BRLs variant?
Skriv svar