Vatten i bagaget
Moderator: Styrelsen
Vatten i bagaget
Har nu min tredje LS400.I likhet med de andra så står det vatten i bagaget.Visst,det går att få bort men var kommer det in?Ett standardfel på LS modellen?
Re: Vatten i bagaget
Har du taklucka? .
Dräneringsslangen som skall ta vatten ut som läcker in vid takluckor sätter lätt igen sig på gamla bilar. Då hamnar vattnet lätt i bakluckan. Var och kollade på en 1998 för några år sedan som luktade lite skurtrasa i bakluckan och ägaren sa att han haft det problemet.
Dräneringsslangen som skall ta vatten ut som läcker in vid takluckor sätter lätt igen sig på gamla bilar. Då hamnar vattnet lätt i bakluckan. Var och kollade på en 1998 för några år sedan som luktade lite skurtrasa i bakluckan och ägaren sa att han haft det problemet.
Ja,jag har tacklucka, där kan problemet vara.Såg två dräneringsslangar på hö. sida i bagaget.Dock har dom andra två bilarna inte haft tacklucka,men med samma problem.Skall försöka att blåsa rent.Tack för ditt svar.
Det finns två gummipluggar i botten.Kör man utan dom så kommer fukt/grus in.Jag "löste" det genom att sätta tillbaka pluggarna men gjorde först ett antal hål i dom.