LS400 växellåda

LS 400 / LS 430 / LS 460 / LS 600h

Moderator: Styrelsen

hermanhermansen
Bil: LS 400
År: 1992

LS400 växellåda

Inlägg av hermanhermansen » 13 aug 2018, 10:27

Har ett problem:

https://www.youtube.com/watch?v=3QiFx8G_Z3A

Beskrivning:

Problem occured a couple of weeks after having changed the 2nd solenoid in the transmission. It lacks any sort of power, kind of like when the transmission is low on ATF fluid.

I went under the car and realised I had missed to install 1 out of 19 bolts for the transmission pan. Could have been a possible ATF fluid leak.

I drove the car up to 60 km/h back from work, with this problem. It took 25 minutes. When I got home to check the ATF fluid level, the dipstick was steaming and dry.

However, if I check the fluid when the car is off, having sat for a while, the dipstick is pink and smells ATF fluid. I don't really dare to drive the car up to operating temperature to check the correct level.

My strategy is to fill the transmission level with half a litre/quart, and see if it makes any difference. What do you think?

Några tips? Tycker ni jag ska fullfölja min strategi? Verkar billigast så. :wink: Tacksam för alla råd!

mikaelse
Bil: LEXUS LS400
År: 1995

Re: LS400 växellåda

Inlägg av mikaelse » 29 aug 2018, 22:03

Låter vettigt. Jag räknade fel och låg ca 1,5 liter under max. Då kände jag att den inte drev stabilt som den skulle i drive på tomgång. Fyllde 1 liter. Då funkade den men det gick i 0,5 liter till innan jag låg nära max.
Lite pyssligt att mäta nivån. Man får göra det några gånger om man skall får det rätt.

Skriv svar