Automattvätt RX

Bilskötsel och lack diskuteras

Moderator: Styrelsen

Jöns
Bil: Lexus RX 300
År: 2004

Automattvätt RX

Inlägg av Jöns » 12 feb 2011, 18:26

Trots att jag provat nästan alla olika tvättprogram så blir bakluckan på min RX långt ifrån ren i automattvätten Någon som har samma erfarenhet? Någon som har provat att backa in bilen i automattvätten? Och i så fall gjorde det någon skillnad?

mryang
Bil: Lexus IS350
År: 2007
Kontakt:

Re: Automattvätt RX

Inlägg av mryang » 13 feb 2011, 11:59

Har ingen RX men väl provat många biltvättar. Har aldrig fått bilen ren efter en biltvätt. Jämför jag med även den mest enkla såpa-svamp-metoden så finns det ingen biltvätt som ens kommit nära.

Och handtvätta bilen i en GDS-hall behöver ju inte ta lika lång tid som när våra pappor en gång gjorde det. Det tog typ 2 timmar, har aldrig förstått vad han gjorde därinne i två timmar... Själv blir jag klar på cirka 20 minuter och då tycker jag verkligen att jag varit noga!

Mitt tips: Såpa + Svamp så får du pengar över till en lunch med utsikt över din nytvättade bil :)

/m

Caa75
Bil: Lexus IS 300
År: 2014

Re: Automattvätt RX

Inlägg av Caa75 » 12 jun 2018, 11:41

Ända sättet att få bilen riktigt ren och utan repor är en manuell tvätt. Lägg till några kronor och lämna in bilen hos ngn som kan, det är värt det! Jag lämnar alltid in min bil hos MrCAP, finns lite överallt i hela Sverige. Se har en behandling som heter WashAll som är en manuell tvätt av hela utsidan på bilen. Blir alltid supernöjd! Kostar ca 500-600kr. Du kan läsa mer här: https://www.mrcap.com/serviceprogram/washall/

Skriv svar