Stenskott - vad göra?

Bilskötsel och lack diskuteras

Moderator: Styrelsen

Reaper

Stenskott - vad göra?

Inlägg av Reaper » 13 okt 2009, 16:20

Tjena, har ett litet problem med stenskott på min Lexus 250. Tyvärr har den förra ägaren inte brytt sig om de stenskott han fått (leasingbil). För att bevara bilen och värdet tänkte jag fixa dessa små rackare (vissa större rackare). På Toyota här i Mariestad kunde de inte få fram något lackstift eller liknande som rekondaren kunde använda sig av (tänkte konservera samtidigt som lagning av stenskott). Jag har färgkoden på ett papper från Lexus och det är en vit-metallic. Hur har ni gjort när ni fått stenskott?

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Re: Stenskott - vad göra?

Inlägg av P.Lindblom » 13 okt 2009, 17:02

Reaper skrev:Tjena, har ett litet problem med stenskott på min Lexus 250. Tyvärr har den förra ägaren inte brytt sig om de stenskott han fått (leasingbil). För att bevara bilen och värdet tänkte jag fixa dessa små rackare (vissa större rackare). På Toyota här i Mariestad kunde de inte få fram något lackstift eller liknande som rekondaren kunde använda sig av (tänkte konservera samtidigt som lagning av stenskott). Jag har färgkoden på ett papper från Lexus och det är en vit-metallic. Hur har ni gjort när ni fått stenskott?
Jag lät rekondfirman ta hand om några stenskott i samband med Ditec-behandlingen, men det är oerhört svårt att få till det bra utan att lacka om hela biten, speciellt när det gäller metallic-lack.

Skriv svar