Stenskott

Bilskötsel och lack diskuteras

Moderator: Styrelsen

Engström
Bil: Lexus IS 200 Sportcross
År: 2003

Stenskott

Inlägg av Engström » 07 aug 2010, 23:30

Hej. Jag har en is200 som har lite stenskott i fronten. Men jag är helt värdelös allt som har med lack och rekond att göra. Hur ska jag göra för att bli kvitt stenskotten? Måste jag lämna in bilen på lack?
En kompis sa att man kunde köpa ett lackstift och "Fylla" groparna i omgångar för att sedan lämna bilen på polering så slipade dom ner höjderna på lacken och på så vis skulle det nästan bli osynligt. Stämmer detta? Lacken ifråga är en ljus "Guldgul" metalliclack.

Användarvisningsbild
J.Andersson
Bil: Lexus LS400
År: 2000

Re: Stenskott

Inlägg av J.Andersson » 08 aug 2010, 12:48

Ja det går att göra på det sättet som din kompis beskrev. Finns en del information om hur du skall gå tillväga på google, hittade bland annat denna information; http://www.stackenbilvard.se/TORGET/CARCARE/lack.html#2. Om jag var du skulle jag be en rekonderingsfirma att göra hela proceduren med att fixa stenskotten om du inte litar på dina egna färdigheter. När jag lämnade in min bil på diamondbrite behandling bad jag dem fixa lackskadorna i samband med behandlingen och för det tog de 1000kr. Och då hade bland annat en liten rostskada vid skärmkanten höger bak. Resultatet blev faktiskt bra, bra mycket bättre än om jag försökt mig på det själv.

Engström
Bil: Lexus IS 200 Sportcross
År: 2003

Re: Stenskott

Inlägg av Engström » 09 aug 2010, 05:40

OK :) Tack för hjälpen. Blir till att lämna iväg den till något proffs då.....

Skriv svar