Ny hemsida! Stor uppdatering i vinter

Information och förslag om uppdaterinar/ändringar

Moderator: Styrelsen

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Ny hemsida! Stor uppdatering i vinter

Inlägg av P.Lindblom »

Forumet har, som ni märkt, varit rejält dött det senaste halvåret. Sedan vårens krasch har vi inte heller haft någon hemsida, detta ska det dock bli ändring på i vinter.

Jag har länge velat knåpa ihop en trevlig välkomstsida för svenska Lexus-klubben och igår började jag till slut. Nedan finner ni ett utkast och jag vill understryka att dess innehåll endast är mitt förslag. Ni får självklart komma med synpunkter och idéer.

För någon månad sedan pratade jag med Lexus-verkstaden på Sveavägen i Stockholm och de verkar intresserade av att inleda ett samarbete med klubben, men vi hinner inte gå vidare med det förrän framåt våren/sommaren. Det de i så fall kan erbjuda är lägre priser på service/reservdelar för våra medlemmar. För att ta del av detta måste man förstås kunna visa att man är medlem och mitt förslag är därför att vi tar steget närmare en klubb och låter de som är intresserade betala medlemsavgift på exempelvis 150 kr/år och därmed få personliga medlemskort och kanske dekaler att sätta på sina bilar. Pengarna går självklart endast till att täcka klubbens utgifter för t.ex. drift av hemsidan och för tillverkning av medlemskort. PBZ är ett annat företag som önskar att sponsra LOCS. Vad de kan erbjuda oss är 10% (om jag inte minns fel) rabatt på sitt sortiment av styling/trim samt förmånliga kampanjerbjudanden till samtliga medlemmar. Jag ska ta kontakt med fler eventuella partners och då främst Lexus-verkstäder runtom i landet.

En stor fördel med detta är att klubben har större chans att växa om vi har förmåner att ta del av. Förhoppningsvis kan vi till slut få tillräckligt många aktiva medlemmar att det blir värt att anordna Lexus-träffar framöver.

En till viktig sak är klubbens namn. Domänen Lexusclub.se ligger för närvarande i karantän, men jag har däremot registrerat http://www.lexusownersclub.se – Ni som brukar besöka våra engelska (lexusownersclub.co.uk), amerikanska (lexusownersclub.com) och australiensiska (lexusownersclub.au) kollegors forum har säkert vanan inne. På grund av detta har jag låtit den nya hemsidan presentera Lexus Owners Club of Sweden (LOCS). Namnet är längre än det nuvarande, men det matchar resten av världens Lexus-klubbar och förstås hemsideadressen. Gillar ni absolut inte namnbytet ber jag er säga till.

Hursom… här är utkastet för hemsidan. När den är klar tar jag gärna itu med forumet och gör det ljusare och tydligare.

God fortsättning!

Med vänlig hälsning
Patrik Lindblom

Bild
Användarvisningsbild
tomede
Bil: Lexus IS250 C Excecutive
År: 2010

Re: Ny hemsida! Stor uppdatering i vinter

Inlägg av tomede »

Ser mycket lovande ut! :D
När det gäller namnbytet så är det väl inget fel att ändra.......är ju i linje med andra Lexus klubbar runt om i världen.

En klar uppryckning med den nya layouten, kör vidare!
'10 Lexus IS250 C Executive Red mica med aut, navi och ML.
Användarvisningsbild
Martin
Bil: Gs300
År: 2000

Inlägg av Martin »

Jag tycker också att det ser mycket bra ut. Adressbytet är en mycket god ide så är vi alla samlade så att säga. Då kanske det inte vore så dumt med länkar till UK och kanske USA?

Kör på! Jag vill ha ett medlemskort sen :D
GS300-00 (2014- )
IS200-00 (2007-2017, såld)
benke_berguv
Bil: Lexus RX 450h Executive

Inlägg av benke_berguv »

tycker det ser mycket bra ut!

kör på!
mvh benke
[Västervik]Matsa
Kontakt:

Inlägg av [Västervik]Matsa »

Vackert!!!!!
Jag kör inte bil, jag kör Lexus.
MontyOnAcid

Inlägg av MontyOnAcid »

Bra jobbat!

Kör på! :D
Born to Hula

IS200 SC sport -04
Användarvisningsbild
f2000g
Kontakt:

Inlägg av f2000g »

Låter och ser bra ut. Bravo!
LS 400 -95
Uninvited
Bil: IS200
År: 2002

Inlägg av Uninvited »

Kan bara hålla med tidigare inlägg!
Ser jättebra ut!
Användarvisningsbild
marlu
Bil: 2UR-GSE (RC)
År: 2015

Inlägg av marlu »

Bara att köra!
Användarvisningsbild
Anders G
Moderator
Bil: Lexus IS200
År: 2001

Inlägg av Anders G »

Kanon patrik...

bara köra vidare på den inslagna vägen..

keep up the good work
Kör: Lexus IS200 kompressor C-West edition -01
Leker med:Vattenskoter Seadoo RXP-300RS -16
Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom »

tomede skrev:Ser mycket lovande ut! :D
När det gäller namnbytet så är det väl inget fel att ändra.......är ju i linje med andra Lexus klubbar runt om i världen.

En klar uppryckning med den nya layouten, kör vidare!
benke_berguv skrev:tycker det ser mycket bra ut!

kör på!
[Västervik]Matsa skrev:Vackert!!!!!
MontyOnAcid skrev:Bra jobbat!

Kör på! :D
f2000g skrev:Låter och ser bra ut. Bravo!
Uninvited skrev:Kan bara hålla med tidigare inlägg!
Ser jättebra ut!
marlu skrev:Bara att köra!
Anders G skrev:Kanon patrik...

bara köra vidare på den inslagna vägen..

keep up the good work
Martin skrev:Jag tycker också att det ser mycket bra ut. Adressbytet är en mycket god ide så är vi alla samlade så att säga. Då kanske det inte vore så dumt med länkar till UK och kanske USA?

Kör på! Jag vill ha ett medlemskort sen :D
Tackar så hjärtligt för all positiv respons! :D

Preliminärt "release"-datum för nya hemsidan är som sagt 13 dec, dvs. nu på lördag. Vi får se hur mycket jag hunnit ordna till dess, men då kommer sidan att fungera i alla fall.

Något jag precis noterade är att dekaltrim.se redan säljer http://www.lexusownersclub.se-dekaler i rätt typsnitt, sedan klubben för några år sedan kallades Lexus Owners Club – Sweden. Sådana får alla betalande medlemmar framöver.

En dansk Lexus-ägare kontaktade mig igår och tipsade om att vi borde satsa på en Lexus-klubb för hela Skandinavien (LOC Nordic?), då det tydligen inte finns(?) i våra grannländer. Detta har jag inget emot, men jag ser inte riktigt vad skillnaden skulle vara, förutom möjligtvis namnet på klubben. Man skulle förstås kunna skaffa samarbetspartners i de angränsande länderna också, men det får i så fall bli ett senare projekt.

Angående medlemskorten ska jag ta fram ett par olika alternativ, så kan vi sedan rösta fram den bästa varianten. Självklart är ni alla välkomna att komma med egna bidrag också.

I somras var jag i Täby och fräste runt i Kaiser bils IS-F. I samband med det pratade vi om att anordna någon form av träff för LOCS. De flesta av Lexus anställda har fått banutbildning i IS-F, på Mantorp. Något sådant gissar jag att de flesta medlemmarna här kan vara intresserade av :) Mer om det till sommaren.

Med vänlig hälsning
Patrik Lindblom
Användarvisningsbild
f2000g
Kontakt:

Inlägg av f2000g »

Bana och IS-F låter inte så dumt... :lol:
LS 400 -95
Användarvisningsbild
Martin
Bil: Gs300
År: 2000

Inlägg av Martin »

Nej det låter verkligen toppen. Det tråkiga blir ha begäret och prislappen på bilen :lol:
GS300-00 (2014- )
IS200-00 (2007-2017, såld)
Användarvisningsbild
trocade

Inlägg av trocade »

Mycket bra jobbat, från början var ju faktiskt klubben kopplade till lexusownersclub, men blev borttagen, men jag tycker det är riktigt bra att kopplas samman med övriga siter, dessutom kanske man kan samarbeta med gruppinköp och annat :)

Mantorp låter riktigt trevligt, det är dessutom en rejält rolig bana :P
trocade

Audi S4
IS250 svart/svart MM/Automat [såld]
IS200 SC - 03 [såld]
MB 190E [såld]
Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom »

Hemsidan är nu uppladdad - www.lexusownersclub.se - Fler av funktionerna behöver fortfarande mer jobb och galleriet behöver fyllas. Där kanske vi bland annat kan ha bilder på våra medlemmars bilar?
Skriv svar