Connys IS200

Berätta om din bil och dina projekt här!

Moderator: Styrelsen

ACobra
Bil: Lexus IS300 *Såld*
År: 2003

Re: Connys IS200

Inlägg av ACobra » 30 aug 2012, 09:23

Då har jag äntligen fått tillbaka min älskling och då pratar jag inte om tjejen ;)
Var underbart att sätta sej bakom ratten på 200an

Omlackeringen tog längre tid än planerat men sådant händer.
Men det blev bra och nu väntar bara fronten på sitt nät ute i garaget
Någon som har tips om hur man får nät att sitta snyggt?

Bilder på bilen dyker upp när fronten är på plats.

Har även grejat lite med framljusen Ska bli intressant o se hur det blev :P

ACobra

Re: Connys IS200 uppad 3/9

Inlägg av ACobra » 04 sep 2012, 00:25

Då var bilen ihopsatt :)
Så här kommer några bilder på den som jag tog med min halvbra mobil, men de duger :P
IMAG0628mindre.jpg
Framifrån
IMAG0628mindre.jpg (145.35 KiB) Visad 5200 gånger
IMAG0613mindre.jpg
Snett bakifrån
IMAG0613mindre.jpg (162.72 KiB) Visad 5200 gånger
Nätet i fronten behövde jag inte tänka på så mycket då det efter jag slängde ett öga på den var bara att leta skruv å sätta dit :P

har även inlett ett starkt försök att få en liten nr plåt från transportstyrelsen får se vad de säger, tror att de skulle vara snyggare med den lilla varianten fram än med den vanliga :P

ACobra

Re: Connys IS200 Nytt 10/10

Inlägg av ACobra » 10 okt 2012, 17:58

Ja då är ännu en grej struken från min lilla lista
Har nyss fått tillbaka Vinge+Några motorkåpor från lackeringen

Så nästa steg blir att montera ljusen i vingen och montera den.
Så nu är funderingen på vingen ska man limma den eller ska jag borra några hål i bakluckan och dra skruv?
Andra tips o trix är välkomna =)

Här får ni första bilden från när det mesta är monterat =)
IMAG0687.jpg
IMAG0687.jpg (159.84 KiB) Visad 5186 gånger
Såg nu att färgen ser lite konstig ut men det är för att reflexerna omgivingen syntes väldigt tydligt

Nu ska det bara göras rent och sätta dit lite "robotslang" eller vad det nu heter....

Användarvisningsbild
8Mile
Bil: Lexus SC 430
År: 2007

Inlägg av 8Mile » 12 okt 2012, 18:15

Alltid trevlig med en nylackad bil, hoppas att du slipper vara med om några fler som känner för att vandalisera din bil.

Alltid snyggt med lackade detlajer under huven. :lol: .

Och du plockar bort kompressorn vid besiktning :lol: eller :?:

// Staffan

ACobra

Inlägg av ACobra » 14 okt 2012, 14:28

Oja blir mycket roligare, Jo nu när det har hänt mej så är ju statistiken på min sida ;) så håller tummarna för att jag ska slippa det :)

Vart mycket fräschare under huven så det var helt klart värt det

Haha jadu de vet ja inte beror på vart jag ska besikta den. Kommer antagligen plocka bort den, om jag kommer ihåg det ;)
Har ju tid till i januari på att besikta den så får se om ja får någon bra tid, förslagsvis sista tiden på en fredag :P

Användarvisningsbild
8Mile
Bil: Lexus SC 430
År: 2007

Inlägg av 8Mile » 15 okt 2012, 16:24

ACobra skrev:
Haha jadu de vet ja inte beror på vart jag ska besikta den. Kommer antagligen plocka bort den, om jag kommer ihåg det ;)
Har ju tid till i januari på att besikta den så får se om ja får någon bra tid, förslagsvis sista tiden på en fredag :P

Har en god vän med en Corvette med d.o kompressor, ibland går den igenom :shock: men oftast får han studsa hem och plocka bort den. :lol:

ACobra

Inlägg av ACobra » 16 okt 2012, 11:47

ahaa okej, kanske är bäst att inte chansa ser ju så fint ut när man får ett helt tomt papper ;)
man vet ju aldrig vem man får som besiktar bilen

ACobra

Inlägg av ACobra » 18 jan 2013, 16:34

Var länge sedan jag gjorde en uppdatering ser jag.

Bilen klarade besiktningen utan några problem :) Har dock kört utan kompressorn sedan nyår då jag passade på att byta olja i den samt spanar lite efter en ny lite längre rem.
Har även fått motorvärmare monterad då jag tyckte hon såg så kall ut på morgonen :)

Och så vårens kommande uppdateringar är 2 st för tillfället
1; Ska se om det går att svarva/fräsa/tillverka en större remskiva till kompressorn så det blir lite mer snurr på den,
har inte funderat ut vilken diameter jag ska ha än men blir inget överdrivet (vill ju inte döda motorn)

2; Coilovers ligger och väntar på att våren ska komma

Användarvisningsbild
hobbis
Bil: Lexus IS 200
År: 2000

Inlägg av hobbis » 21 jan 2013, 20:54

Inte kan du väl låta din kompressor få vila sådär. Den kan få göra ett besök i mitt motorrum istället ;-)

Coilovers finns på min lista över "things to do" också. Har du några rekommendationer? Vad har du valt?

flood
Bil: lexus is200 sportcross
År: 1993

Inlägg av flood » 22 jan 2013, 17:44

Läste lite högre upp ang mindre regplåt. Tror det blir väldigt svårt via transportstyrelsen.
Men finns sidor som säljer riktigt snygga mindre som ser riktiga ut.

En kompis åker med dtg och har aldrig fått problem av polisen. Men besiktigar med originalet.

Fin färg! Är det orginal fronten det där?

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom » 22 jan 2013, 19:58

flood skrev:Läste lite högre upp ang mindre regplåt. Tror det blir väldigt svårt via transportstyrelsen.
Jag fick igenom min ansökan om att få ha en liten "USA-skylt" fram. Om man tar bort den svarta skylthållaren från stötfångaren finns där en urfräsning som är precis lagom stor för den lilla skyltvarianten. Jag tog kort på min stora EU-skylt framför urfräsningen och skrev ihop ett trevlig brev till Transportstyrelsen. Här är svaret jag fick:

Bild

flood
Bil: lexus is200 sportcross
År: 1993

Inlägg av flood » 22 jan 2013, 21:14

Vad jag har läst så skumle det vara väldigt svårt.. måste vara fakta från garaget.org ;)
Då ska jag skicka ett snällt mail också!

Användarvisningsbild
P.Lindblom
Site Admin
Bil: Lexus CT 200h Executive
År: 2012
Kontakt:

Inlägg av P.Lindblom » 23 jan 2013, 13:05

flood skrev:Vad jag har läst så skumle det vara väldigt svårt.. måste vara fakta från garaget.org ;)
Då ska jag skicka ett snällt mail också!
Det kan nog stämma att det är svårt, men det kostar ju inte mer än ett frimärke att prova.

ACobra

Inlägg av ACobra » 23 jan 2013, 17:13

hobbis skrev:nte kan du väl låta din kompressor få vila sådär. Den kan få göra ett besök i mitt motorrum istället ;-)
hade inte tänkt låta den ligga alltför länge :wink: den har fått ny olja och så har jag inget drivhjul till den då den är iväg och blir uppskalad till 140-145mm beroende på vad han har för material :wink:
ACobra skrev:Coilovers finns på min lista över "things to do" också. Har du några rekommendationer? Vad har du valt?

Är mina första coilovers som jag haft, hade sänkfjädrar till en av mina gamla bilar men bestämde mej för att skaffa coils eftersom det blir mindre mekande om det råkar komma mycket snö (min gamla golf plogade när plogbilen inte hade kommit än). Kollade runt lite innan jag valde mina från Meisterr, priset och justeringsmöjligheterna samt att jag inte hitta något direkt dåligt med dom gjorde att valet hamna på dom.

hobbis skrev:Läste lite högre upp ang mindre regplåt. Tror det blir väldigt svårt via transportstyrelsen.

En kompis åker med dtg och har aldrig fått problem av polisen. Men besiktigar med originalet.

Fin färg! Är det orginal fronten det där?
Jo transportstyrelsen är lite besvärliga där.... Har inte fått igenom det när ja skicka förra året men ska testa igen
hmmm är värt att tänka på som plan B om det skulle bli tråkigt med brev till TS ;)

Tackar :) den blå färgen är härlig, De senaste bilderna har jag TTE fronten på. Org. fronten kände jag vart lite för tråkig i slutändan även om den funkade helt okej till bilen :)

flood skrev:Jag tog kort på min stora EU-skylt framför urfräsningen och skrev ihop ett trevlig brev till Transportstyrelsen
Synd att jag inte har en eu skylt att skicka bild på skulle nog vara lite mer övertygande, har dock tidigare skickat med mått och bild på hålet men det dög inte åt hon som bedömde det.... Var ett dubbelnamn modell äldre så var kanske lite fel på synen där ;)

Användarvisningsbild
AIC
Bil: IS200
År: 2001

Inlägg av AIC » 25 jan 2013, 21:00

Jag har provat flera gånger utan att lyckas. Det har hamnat hos samma person, en sur tant. Till slut köpte jag enradiga utan EU-symbol. Dessa är rätt stiliga faktiskt.

Skriv svar