Min GS300 -99:a

Berätta om din bil och dina projekt här!

Moderator: Styrelsen

PontusL

Min GS300 -99:a

Inlägg av PontusL » 19 jan 2013, 19:32

Är relativt nybliven ägare till en GS300, har bara kört c:a 40 mil med den än men vad det verkar känns det som att vi kan bli kompisar.

Vi hade -27 här i Stockholm i morse när jag skulle ut och ta lite bilder på den ännu otvättade skönheten så det blev till att sitta kvar inne, men en liten att-göra-lista har det blivit;

-Repor stötfångare fram, skall lackas.
-Grillgallret skadat, skall lackas eller bytas.
-Sommarfälgarna skall ersättas med något diskret.
-Nummerskyltshållare fram/bak skall väck (avskjyr taffliga hållare med bilhandlarnamn på).

En inte allt för lång lista med andra ord...

Användarvisningsbild
hobbis
Bil: Lexus IS 200
År: 2000

Re: Min GS300 -99:a

Inlägg av hobbis » 21 jan 2013, 20:52

Vad kul! Jag ser fram emot bilder på skönheten! :-)

Är själv lite sugen på att köpa en GS300 som får dela garageplats med min IS200 så det blir spännande att få höra dina erfarenheter :-)

PontusL

Inlägg av PontusL » 23 jan 2013, 08:02

Några klena Iphone-bilder nedan. Första intrycken är väldigt positiva, en otroligt kompetent bil som går fantastiskt mjukt och lent trots sin ålder och sina mil. Vet inte riktigt vad jag tycker om toningen på rutorna och innerst inne kanske jag hade velat ha en ljusare inredning, men i övrigt så, inredningen är riktigt snygg tycker jag. Bra ljud i stereon 8)

Bild
Bild

Användarvisningsbild
8Mile
Bil: Lexus SC 430
År: 2007

Inlägg av 8Mile » 24 jan 2013, 12:12

Ser väldigt välvårdad ut och komfortabel, hoppas att du fortsätter att vara lika nöjd med den.

Ett tips ifall du tänker plocka bort toningen som jag förstår är film, använd en varmluftpistol så får du även med klistret. Ett tips som jag fick från en god vän som tidigare höll på med just... toning.

Mvh

// Staffan

PontusL

Inlägg av PontusL » 13 maj 2013, 21:39

Nytt jobb, nya möjligheter men också låååång resväg gör att den är för stor och dyr numera, så den ska tyvärr säljas.

Synd på en trevlig bil, den känns verkligen...solid och pålitlig, mycket nyare än de år den rullat. Som väntat helt pålitlig, Toyota / Lexus vet verkligen vad de gör. Helt otroligt att en bil som gått 25.000 mil slits så lite, nu var förvisso min Jaguar också väldigt välhållen men jag är ändå imponerad.

Skall försöka uppdatera med lite bilder imorgon.

Det mesta jag ville göra är i alla fall gjort;
-skylt utan skattekvitto monterad
-ny mer diskret skylhållare likaså
-polerade lampor
-nya slutrör
-nya fälgar (nåja, begagnade)
-limmat fast en lös panel i inredningen
-

Skriv svar