Problem med oljestickan.

CT 200h

Moderator: Styrelsen

so.bjorlin@gmail.com
Bil: Lexus CT 200h
År: 2011

Problem med oljestickan.

Inlägg av so.bjorlin@gmail.com »

Jag blev glad när jag hittade detta forum där man kan ställa frågor och få svar. Jag har just köpt en CT200h. Skulle kolla oljenivån i motorn. Omöjligt att dra upp stickan. Ringde en kamrat som haft flera Lexusbilar och han hade haft samma bekymmer med en av sina CT200h. Han tog i av bara den och fick det gula handtaget i handen. Stickan satt kvar i röret vilket innebar verkstadsbesök. Har någon annan haft detta problem? Jag ringde Lexus i stan som bara svarade att jag skulle vrida och böka och sedan dra. Finns det någon som kan tipsa om en lösning på detta lilla problem?
benke_berguv
Bil: Lexus RX 450h Executive
År: 2012

Re: Problem med oljestickan.

Inlägg av benke_berguv »

Jag har haft en Lexus med sån sticka. Jag vred fram och tillbaka MASSOR med gånger och till slut kom den upp. Bytte o-ringen som sitter högst upp och sen var det inga problem nå mer.
//Henrik

Sent from my iPhone using Tapatalk
mvh benke
so.bjorlin@gmail.com
Bil: Lexus CT 200h
År: 2011

Inlägg av so.bjorlin@gmail.com »

benke_berguv skrev:Jag har haft en Lexus med sån sticka. Jag vred fram och tillbaka MASSOR med gånger och till slut kom den upp. Bytte o-ringen som sitter högst upp och sen var det inga problem nå mer.
//Henrik

Tack för tipset. Det fungerade till sist. Jag kletade på lite vaselin på o-ringen, så nu ska det nog fungera i framtiden. Mvh Sven-OLof.

benke_berguv
Bil: Lexus RX 450h Executive
År: 2012

Inlägg av benke_berguv »

[THUMBS UP SIGN][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

mvh benke
Skriv svar