Lackskydd & Lackbehandling ? "Bra eller skitsnack?"

Allt mellan himmel och jord som inte är Lexus-relaterat

Moderator: Styrelsen

Vad tror ni ang Lackbehandling (skydd)

1: Har lackbehandlat bilen och är nöjd och det ger resultat
14
78%
2: Funderar på göra det
4
22%
3: Tror inte på det (bortkastade pengar)
0
Inga röster
4: Vet ej
0
Inga röster

Antal röster: 18

Användarvisningsbild
UpSideDown
Bil: IS250 F-sport
År: 2012

Re: Lackskydd & Lackbehandling ? "Bra eller skitsnack?"

Inlägg av UpSideDown »

Jag har behandlat min bil hos Mr Cap för ca. 3 veckor sedan. Resultatet blev riktig bra! Aldrig sett min bil se så fin ut faktiskt. Inte ens vid leveransen av bilen. :D Så jag är nöjd! Dom har också gjort rent inne i bilen och "vaxat" gummimattorna så att dom känns riktigt mjuka och sköna :D

Bilen är också mycket lätttvättad än innan behandling. So go for it! :D
Användarvisningsbild
Anders G
Moderator
Bil: Lexus IS200
År: 2001

Inlägg av Anders G »

kan väl säga det med Mr Cap:s ett års behandling är en rekomendation å man får ett brev hem efter ett år där det står att du skall komma förbi Mr Cap så kollar dom hur skyddet klarat sig å gör en bedömning om bilen behöver en efterbehandling snarast el så väntar man kanske 6 månader till...
Kör: Lexus IS200 kompressor C-West edition -01
Leker med:Vattenskoter Seadoo RXP-300RS -16
1G-FE

Inlägg av 1G-FE »

Mr Caps behandlingar är faktiskt väldigt bra, vet flera vänner som behandlat sina bilar där, även min IS 250 var där. Bilen blir som sagt mycket lättskött. Det bästa är ju att göra en sån behandling nu bär det är vinter, det blir ett bra skydd mot salt och smuts.
Tidigare:
IS 200- 00
IS 250- 07
Nuvarande:
CT 200h- 12
Sam

Inlägg av Sam »

Ni som kört mrcap i stockholm, vilken butik har ni då vänt er till?
Avråd? Rekommendationer?
3KGT
Bil: Lexus IS250 Excutive
År: 2009

Inlägg av 3KGT »

Då ha ja bokat en tid till nästa Tisdag, lämnar in bilen kl 8 och får den dagen efter ! en ytterbehandling endast (inget invändigt).. pris 3725 kr
Ang efterbehandlingar så sade dem att det beror på hur mycke man kör bilen och utsätter den för tvätt! så i mitt fall sade han om ca 1.5-2 år !
Efterbehandlingen gick på 2500 eller 2700 (minns inte exakt)
Detta är i Mr.cap i Haninge... Glömde och fråga om garanti och vad det innebär, men tror det är 6 år!

Men fan när man kör i detta väder så ångrar man sig ibland och ha en sådan bil :( tänker att det kanske vore bättre och köra en rostig volvo än finare bilar :(
Tvättade bilen i Lördags och på måndag såg den värre ut än innan tvätten lol
Största anledningen jag slog till är detta med att det blir lättare och tvätta.. För er som undrar så är Mr.cap billigare än Ditec för våra bilar. sen verkar Mr.cap vara mer kändis, så kvalite vet jag inte vem som är bäst ..
Lexus IS 250 Excutive MM paket, 2009
Sam

Inlägg av Sam »

3KGT skrev:Då ha ja bokat en tid till nästa Tisdag, lämnar in bilen kl 8 och får den dagen efter ! en ytterbehandling endast (inget invändigt).. pris 3725 kr
Ang efterbehandlingar så sade dem att det beror på hur mycke man kör bilen och utsätter den för tvätt! så i mitt fall sade han om ca 1.5-2 år !
Efterbehandlingen gick på 2500 eller 2700 (minns inte exakt)
Detta är i Mr.cap i Haninge... Glömde och fråga om garanti och vad det innebär, men tror det är 6 år!

Men fan när man kör i detta väder så ångrar man sig ibland och ha en sådan bil :( tänker att det kanske vore bättre och köra en rostig volvo än finare bilar :(
Tvättade bilen i Lördags och på måndag såg den värre ut än innan tvätten lol
Största anledningen jag slog till är detta med att det blir lättare och tvätta.. För er som undrar så är Mr.cap billigare än Ditec för våra bilar. sen verkar Mr.cap vara mer kändis, så kvalite vet jag inte vem som är bäst ..
Kanon, återkom gärna med resultatet så bokar jag in mig samma dag :)
Priset du fick var det med lånebil?
Eftersom min bil är nästintill ny (med plastskyddet kvar på baksätena :oops: ) så kör jag endast på ytterbehandling med.

edit: Glöm inte att säga att du INTE vill ha deras fula tråkiga logga/dekal dittryck på din fina bil! Har läst på diverseforum att många klagade på det
3KGT

Inlägg av 3KGT »

Tack för tipset om dekalen! Hatar sånt..
Det är ink lånebil ..
Lämnar in den imorgon kl 8 ..enda tråkiga att jag ska behöva vakna 6.30 för o hinna med :P , när jag normal vaknar 8-8.30 8) :D
Användarvisningsbild
UpSideDown
Bil: IS250 F-sport
År: 2012

Inlägg av UpSideDown »

Mr. Cap satt en liten dekal på ena nedre hörnet på bakrutan när dom behandlat min bil. No big deal, den är hyfsat dikret jämfört med Ditecs fula dekal på bakluckan.

Därmot är deras lånebil är täckt med enorma dekaler överallt. En rullande reklambil. :lol:
3KGT

Inlägg av 3KGT »

Oki då e de klart då !
Behandligen gick på 3725 kr.
Tog 1 dygn och fick en lånebil med..
Bra service och trevliga killar där på Mr.cap i haninge.
6 års garanti, och återbesök om ca 2 år. (beronde på körning och hur jag känner själv sade dem)
Ska även lämna in min 3000GT nästa sommar..
Bilen Käns lika len som en barn rumpa nu.. har gjort flera behandlingar hos "en kompis firma" men det var en stor skillnad måste jag säga!
Enda tråkiga var att köra ut den i snön igen :(

Sen frågade om dem kan fixa någon klubb rabbat, men dem kunde inte det pga av Mr.cap regler! (Inget officellt i alla fall) dock om ni åker dit eller ringer och säger att ni har en Lexus fr lexusklubben så lovade han att han fixa er bättre priser..! skadar väll inte
gilbertfrunze
Bil: Bilmodell
År: 1995

Inlägg av gilbertfrunze »

Hej, jag vet inte vad jag ska säga till dig. Jag tror att det är ett individuellt val. Jag är en bloggare och jag använder en tjänst. Buy compare and contrast essay. De kan också lära dig hur man skriver texter och bloggar. Vad tycker du om den här typen av hjälp?
Skriv svar